Sunday, August 23, 2009

Mini Demonstrasi At Staff Cafe



latihan sebelum demo btul2
bergaya tak???
hahaha....
ini first time aku join demo psscm bmi
cuak beb...
omputih kate nervous
mane tak nervous
bwt demo dpn org ramai tue...
nasib baik time tue tak ramai
tp ade gak la org yg tengok

mase time demo
bleh plak aku bwt silap
yela
pale aku time tue kat exibition BMT
bkn kat exibition je
lepas tue ade kuiz futher power plak
serabut time ari tue...

aku gak yg gatal
dah taw ade exibition
dgn
kuiz futher
bleh plak terime pelawaan utk join demo
ingat taknak join
tp
takder org nak bwt demo
tak join, tak bertanggungjwb plak
redha je...
lagi pun pengalaman pertama bwt demo..
takkan nak lepaskan

org tye
nape aku join silat cekak
knp tak join silat2 laen ke
or seni pertahan diri yg laen
ntah la...
aku sebenarnye dr kecik minat seni pertahankan diri
dr skola dulu byk aku join
silat gayong
karate-do
silat sendeng
n mcm2 lagi
tp bg aku
silat cekak
yg aku rase cam sesuai dgn jiwa aku
tranning tak berat
aku rase enjoy bile join silat nie...

aku tak taw nape
lagi pun
sepanjang 2 tahun aku join silat cekak nie
insyaAllah takder mende2 khurafat
or mende bidaah
dr aku kelas latihan asas
sampai tamat
aku tak jumpe pun mende2 karut
atau yg bertentangan dgn Islam

sbb semua seni bela diri dlm dunia ini
berasal dr sesuatu agama
dan ia akhirnya akan berbalik pada agama
tak kire seni bela diri ape pun
tercipta nya seni bela diri
sbb nak bela diri, keluarga dan agama
tue pasal aku takut nak join seni bela diri yg asal dr luar

contoh kungfu
kungfu tercipta dr tokong2 buddha
mmg peringkat awal belaja kungfu tak nampak
tp
bile sampai peringkat tinggi
seseorg pelatih tue
mesti ikut budaya buddha...

kalo nak blaja seni pertahan kan diri
blaja la seni pertahankan diri yg asal dr negara kite
byk silat2 yg bersih dr bende2 bidaah dan khurafat nie
silat nie budaya kite
budaya tok nenek kite
budaya bangsa melayu kite
kalo bkn org melayu nak blaja
sape lagi nak blaja

hehehe....
mule2 crite pasal demo
tibe2 je masuk pasal silat
biase la kalo merapu-rapu cam nie

sekian,
selamat bersahur


No comments:

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag