Sunday, August 23, 2009

Ahlan WahsalaYa Ramadhan




Ramadhan....
Bulan yg penuh keberkatan
aku harap ibadah pose ku kali ini lebih baik dr pose2 sebelum ini
aku akan cube memperbykkan ibadah di bln yg mulia ini
harap2 usaha aku akan terlaksana
aku ini jenis yg bercita-cita
tetapi, usaha nya hanya sedikit shj
nape begini???
ntah la
maybe azam tak cukup kuat
takder istiqamah
mule2 je berapi
aku tak ingin ini berlaku lagi

tolong lah aku
aku tak nak ramadhan kali ini berlalu begitu shj
seperti ramadhan2 tahun2 lepas
kekadang rase nyesal
ape yg patut aku bwt???
tak ckp motivasi kah??
or
trlalu mengikutkan nafsu dan emosi??

semoga amal yg sedikit ini dipandang Allah
tetapi
mungkinkah Allah akan memandangnya
amal yg byk pun blum tentu lagi
ini kan pula amalan yg sedikit
itu semua kerja Dia
kite cume bleh usaha

usaha aku tue byk mane???
setakat bwt yg skit2
usaha kah itu???
mcm mane hendak perbaiki diri
org laen cume bleh nasihat
kalau aku tak nak berubah
dan
ikut
same shj
itu sume bergantung pada aku

bila
bila aku akan berubah
selesa kah aku dgn keadaan cam nie
tak yah berubah???
nabi pun ajar kita hijrah
dr buruk pada yg baik
dr baik pd yg lebih baik
tp
byk plak alasan aku
tak sedia lagi laa...
persekitaran laa...
bila lagi???

bile dah nak mati???
bile matahari terbit belah barat???
baru nak berubah???
aku rase dah tak berguna lagi...
bkn rase je
mmg dah tak berguna pun berubah time tue

aku kene berubah....
tp...
tp lagi....
ape lagi....
tunggu hidayah dr Allah???
tunggu Allah buka pintu hati aku ini???
usaha utk dptkan hidayah Allah pun tak der...

Ya Allah...
semoga ramadhan kali ini aku bleh berubah...

No comments:

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag