Sunday, August 23, 2009

Crite zaman dulu2


Mahadir dan Anwar
Che Det dan TPM nya
dulu org kate kan mereka berdua
adalah
gandingan paling ideal
sepanjang zaman
kerana pd zaman mereka
byk perubah negara yg kite bleh nampak
duet paling serasi ini yg memaju kan negara
konon nya
ape2 pun
terpulang pada rakyat yg menilai

Aku sejak dr kecik
diajar dan diasuh supaya jgn jd org Amno
aku tanye knp???
org tua ku menjwb
nanti besar ko taw la sendiri
sejak dr sekola menegah
aku cube kaji pasal politik
kaji pye kaji
aku tekad taknak jd Amno

knp???
nak crite pun
aku takut
sbb awal tahun nie
sorang penulis blog
kne tangkap..
aku tak cukup brani nak crite
aku blaja lg
walaupun org ckp aku blaja dr kecik
sampai universiti sbb kera jaan BN
aku tak peduli
ini bkn kerajaan BN
tak penah wujud kerajaan BN
yg ade hye kerajaan Malaysia

knp???
BN dipilih rakyat
utk menjaga kerajaan Malaysia
maka BN bertanggungjwb terhadap Malaysia
dan
seluruh rakyat jajahan nya
menjaga kerajaan adalah amanah
bkn
bleh bwt sesuka mcm kerajaan nie mak pak die pye

balik pade gamba kat atas
nape aku letak gambar beliau berdua???
sbb gambar nie ssh nak carik time skrg
penyokong Amno pun malu dgn gambar nie
penyokong PKR pon malu dgn gambar nie
patutnya gambar nie
dijadikan khazanah negara
dua tokoh negara yg membangunkan negara
ptt dijadikan satu sejarah yg manis....

bile keadaan ini akan berlaku???
Hanya Allah saje yg taw....

No comments:

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag