Thursday, February 10, 2011

Malaysia Tidak Sekuat Mesir.... _revolusi_


Sekarang ni, rakyat mesir sedang bangkit.... Dengar cerita dieorg akan berundur biler si pakcik Mubarak tu letak jawatan. Tp Pakcik Mubarak je letak jawatan tidak memadai, jika lepas ni yg naek 2x5 je same dgn pakcik mubarak...

kita kat Malaysia jangan la risau. Kita kat sini takkan jadi macam kat Mesir... PM Najib boleh relex k... xder ape la, gelombang revolusi tu tak sampai pun kat Malaysia. Jauh tu... Lagi pun, para perisik Israel dah buat kenyatan bahawa rakyat Malaysia tak akan bangkit macam rakyat Mesir... Serius... Org Malaysia takkan bangkit, xkan lawan...

Najib lepas ni, nak naekkan harga minyak seliter 10hinggit pun xper... Cukai naekkan byk2... Rasuah depan2 mata rakyat pun boleh.... Rakyat Malaysia xkan lawan... Takkan gulingkan awak wahai PM Najib... Betul....
Ni jaminan taw...

Sebab apa??? Rakyat Malaysia lemah... Lembik... Longlai... Tak bermaya.... tak caya??? cuba anjurkan demonstarsi, bape org je datang.... rakyat Malaysia 27juta.... Ada setengah juta turun demonstrasi???? Xder beb.... Seratus ribu org pun hanya boleh angan2....
Sebab apa macam tu, rakyat Malaysia lembik.... Takyah cakap org la, aku sendiri sudah... Mana penah turun demonstrasi. Giler ape ke haper nak turun demonstrasi, kang pinjaman aku kena tarik baru padan muka, nanti kena buang dari Uni baru taw langit tu tinggi ke rendah....

Hahahaha..... aku adalah satu contoh rakyat Malaysia yg lembik. Lebih sayangkan pelajaran, sayangkan pinjaman tiap2 bulan masyuuukkk, lebih sayangkan katil dari duk berpanas kat jalan raya...
Jihad angkat senjata???/ Lu gila apa, gua nak turun demonstrasi jalan raya pun dah kecut, ni pulak nak suruh jihad dengan angkat senjata... Mana gua mampu maa... Kalo gua mati nanti, mak aku mesti sedey, bapak aku pun sama... Dah la aku tak kawen lagi... Mana boleh... mana boleh....

Biar la minyak naek, biar la tol naek, biar la ape pun kerajaan nak buat, aku tetap hidup senang... walau tak senang sangat... tp aku dapat lepak2, takde bom2, boleh maen tenet, boleh tgk movie, boleh jalan2 dan macam2... ala, naek seposen je kut, ape la ade hal, gua naek moto, tak rase pun minyak naek... buat apa nak susah2 lawan kerajaan... Biar la dieorg nak rasuah ke, nak maen pompuan ke, nak curik harta rakyat ke, apa aku kesah... tak kaco hidup aku pun... (petikan kata2 dari seorg student Amno yg tegarrrrr)

Gua percaya kalau lah pun kerajaan malaysia ni 10kali ganda zalim dari kerajaan mesir yg nak kena guling ni, rakyat Malaysia tetap tak akan melawan. Kita olang melayu, kena manyak itu tolak ansur maa.. itu kerajaan buat hah, bukan suka2, mesti ada sibab juga, maw jaga negara maa... Mungkin ada segelintir dari kalangan rakyat Malaysia akan bangun, tetapi ianya sangatlah sedikit... tidak sampai pun 5% dari jumlah rakyat Malaysia seluruhannya... Tangkap 20-30 org, bunuh sorang dua, sudah... konfem lepas tu dah xder sape nak bangkit lagi... xder sapa nak lawan lagi.... xder sapa nak tunjuk perasaan lagi...

Rakyat Malaysia tidak sekental rakyat Mesir... Tak sekuat rakyat Iran... Tak senekad rakyat Tunisia... Buat la apa saja pun, Kiteorg takkan lawan... Kiteorg duduk umah je... Seyes, seyes ni.....

Jangan la takut kat kata2 fesbuk yang poyo2 tu... Sanggup mati la demi Islam, sanggup berkorban apa saja demi bangsa la, sanggup syahid demi Allah... Itu suma kata2 manis je... cakap kat mulut senang la... Penah lalui??? Kalo tak penah, jg ckp besar... Sanggup berkorban apa saja konon, seringgit dua pun berkira dengan org mintak sedekah, nak korban apa saja...Cakap mmg la senang beb, nak buat sumpah susah... Lu ingat org yg berani mati kerana Allah ngaji agama ponteng2 ke hah??? Lu ingat senang ke nak didik hati ikhlas kerana Allah??? Boleh ke dapat dengan baca buku agama sekali dua??? xdapat beb... Mak ayah minta tolong sikit pun berkira, ni pulak nak ikhlas dengan Allah...

Kan dah melencong-lencong.... Padan muka aku.... hahahaha
So, korang xyah risau la malaysia akan jadi macam mesir.... Yang ngaji kat mesir pun berpusu-pusu balik Malaysia, ni pulak yg ngaji kat Malaysia je... Ermm...org Malaysia kan... Mana boleh susah2 ni...

K la, cakap banyak2 pun nanti buat kena tangkap masuk ISA je, baek diam... Eh eleh, masuk ISA pun dah takut, lu nak crita jihad demi Allah... Buat org gelak je laa.... Kahkahkah....

Bye~

No comments:

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag