Sunday, May 2, 2010

Mane Pergi Semua Negara Sunnah???? _brigadeAlQassam_

Pagi tadi aku bace surat kabar Sinar, 3may2010... Aku mane layan surat kabar surat kabar laen... Tgh syok2 bace aku terbace bhgn global... tajuk "Iran minta negara Islam bantu penduduk Palastin" lebih kurang lah....
aik.. pelik gak beb, Iran tue sebuah negara Islam Syiah, Palastin tue negara Islam Sunni.... Apsal dieorg seru negara2 Islam laen bantu penduduk Palastin???
Ke negara Islam laen mmg duk mengangkang xnak bantu penduduk Palastin????Mana Saudi Arabia????
Jordan????
Mesir???
dan negara Islam laen???
Lu org apsal la tak bantu Palastin???
mana sume negara2 yg konon nya beritqad mengamal kan mazhab sunnah???
Apa lu org buta kah, saudara2 lu org yg sunnah jugak tue hari2 duk kena tindas dgn Zionis????
Apa, lu org suma buta mata hati???
Dah duduk senang bawah ketiak Amarika, lu x=sudah lupa saudara2 lu org kat Palastin nun???
Arab Saudi, lu mana??? Lu punya raja bukan kaya kah???
Raja lu apsal tunduk takut sama itu Amarika???
Apa Amarika dah bagi lu makan banyak duit, lu sudah takut maw tolong lu punya saudara kaa???

Aku pelik, Iran sebuah negara Syiah, banyak bantu sama saudara2 sunnah di Palastin...
Mereke tak kesah pun penduduk palastin tue mazhab sunnah or Syiah, janji mereka Islam..
negara sunnah??? mana??? mana???? sebok ddk kenyangkan pemimpin2 negara, sebok ddk berbaik dgn Amerika, sebok jaga hati Israel...
Lu org Islam sudah takut ka????
Lu apsal takut???? Mana Tuhan lu kalo lu takut??? mana Nabi lu kalo lu takut??? Itu Amerika sama Israel sudah ratah itu saudara2 lu kat Palastin... Lu bleh ddk senang lenang....
Lu org semua negara kaya2, ada minyak gelen2, lu cuma jual sama itu barua Yahudi, itu pun lu jual murah2, mana lu punya daulat??? mana lu punya bangga sama Islam???

Perang gaza, lu ada bantu ka??? Mesir, lu bukan saja tak bantu, lu kasi susah sama org islam adalah... Lu mmg pengkhianat laa... Lu tutup smpadan lu, lu sekat bantuan kemanusiaan.. Lu nie negara Islam apa macam??? Lu buat malu sama ulama2 AlAzhar laa... negara Islam laen, time Gaza kna serang lu org bwt apa??? Bagi bantuan kemanusian saja??? Lu nie apa barang, itu Iran kasi bantu senjata sama pejuang2 Palastin, kasi tolong kepakaran perang, kasi dana untuk peperangan lawan Zionis... Lu takut ka apa????

Aku bukan apa, aku tulis suma nie bukan nak condemn sgt itu negara Islam Sunnah yg laen... Gua tak puas hati sama gua punya negara... Apa zaman Mahadir kata negara gua nie Negara Islam kan... mana negara Islam nya???? Apa ini negara buat sama saudara2 aku kat Palastin tu??? Aku patut tanya, apa aku bwt utk bantu saudara2 kat Palastin nun... Apa aku boleh bwt??? Aku maw kasi duet??? Sampai ka kesana??? Apa aku bleh bwt??? Maw angkat senjata, gi tolong skali??? Aku tak cukup berani... Lu ingat aku berani kaa??? Setelah bertahun aku dididik dgn sistem persekolahan ala barat, ingat aku ada keberanian kaa??? Bohong kalo aku cakap aku berani nak mati kat sana... Ntah2 aku mati katak saja kat sana, Lu ingat senang ka nak pasang niat yg betul tk perang diJalan Allah????
Arghh... ini semua negara ini punya pasal... pemimpin xnak Islamik, xdak kemahuan mengajak, mengajar rakyat utk syg pada Islam..(nie mesti ada yg bidas teruk2 nie) Apa pak2 menteri pikir tuk Islam??? Pikir buat masjid saja... Ada apa kt masjid, jika xdak org nak mengimarahkannya... kenapa bdk2 muda skrg xnak gi masjid walau masjid besau2 n indah2??? kenapa??? sebab pak2 menteri luluskan juga lesen2 disko, permit2 konsert, tempat2 hiburan yg laen... Bdk2 muda pergi laa... Apa daa... Merapu plak aku nie, n3 nie tuk palastin, aku emosi sampai marah pak2 menteri ni, apa jadahnya....

Ok la, itu la luahan hati drpd seorg anak muda yg sepanjang hidupnya sampai skrg, maseh lagi mendapat pendidikan acuan penjajah... Korg setuju, sama kepala la kita, korang tak setuju, maybe IQ korg lebih baik skit dari IQ aku yg dah lama cuba dibrain wash oleh media2 UMNO-APCO....
Huahuahua..... Sekian....


Iran minta negara Islam bantu penduduk Palestin


TEHERAN - Menteri Luar Iran, Manouchehr Mottaki menggesa negara-negara Islam supaya tidak melupakan tanggungjawab berat dalam membantu penduduk Palestin yang tertindas.

Beliau berkata demikian ketika menerima kunjungan Menteri Luar Guinea, Bakary Fofana, kelmarin.

"Negara-negara Islam memikul tanggungjawab berat ke atas Palestin," kata Manouchehr.

Beliau merujuk kepada keadaan sukar yang dialami penduduk Palestin berikutan kepungan tentera Israel serta pendudukan rejim Yahudi.

Dalam pertemuan itu, Bakary menekankan sokongan negaranya ke atas penduduk Palestin.

Penderitaan penduduk Palestin kini semakin meruncing berikutan kepungan tentera Palestin yang menjejaskan keadaan ekonomi mereka.

Kepungan itu menyebabkan penduduk Palestin terpaksa bergadai nyawa untuk membawa masuk barangan keperluan menerusi penyeludupan melalui terowong.

2 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum Muaz,satu idea dan ulasan yang cukup mantap dan bernas dari seorang anak muda seperti awk,SYABAS.
Ini penting untuk menyedarkan Pemimpin Islam dan rakyat tentang penderitaan Rakyat Palestin, saudara Islam kita yang telah lama menderita.
Good luck yo you

MUAZ Nawawi said...

thx kerana beri sokongan....

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag