Friday, May 7, 2010

Mother's Day...._makPunyaHari_

Pagi nie aku difahamkan 
Hari ini adalah Hari Ibu Sedunia
Aku pun perasan bile usha2 Facebook
Ada yg mengucapkannya..

So hari ini Hari Ibu
Ustad aku kata, tak salah nak sambut Hari Ibu
Walaupun ini adalah satu hari
yg sengaja diwujudkan oleh pihak barat
tetapi ia membawa kepada kebaikan
kita mengingati ibu kita

Perempuan/Wanita/Gadis/Muslimah
yang selalu 1st dihati kebanyakkan lelaki
Adalah Ibu mereka
Walau sekeras waja hati mereka
Ibu adalah orang pertama yg boleh lembutkannya

sebagai seorang lelaki dan anak
Syurga aku tidak akan berubah
Ia tetap dibawah telapak kaki Ibu aku
walau aku sudah berkahwin, sudah bekerja
mahupun sudah meningkat dewasa
Syurga lelaki itu hanya Ada Dibawah Telapak Kaki Ibu...

Berbanding Wanita/Perempuan/Muslimah
Setelah bergelar Sang Isteri
Syurga mereka berubah
Dari dibawah telapak kaki Ibu
Kepada Dibawah telapak kaki Si Suami

Namun Aku nak ingatkan diri aku
dan diri mereka2 yg terbaca blog aku
Hormatilah Ibu kita
Sayangilah Umi kita
Cintai lah Emak kita

Sesungguhnya tidak ada Syurga utk kita
Jika kita tidak ada redha dari Ibu kita

Umi, Selamat Hari Ibu
Umilah Ibu paling best dalam dunia

Ok, terimalah

Ibu....Ibu....
Engkaulah Ratu Hatiku....
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu...
Ibu..Ibu..
Engkaulah Ratu Hati ku...

No comments:

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag