Wednesday, April 28, 2010

Nyawa Melayu Takder Value!!!!! _undercover_

Gua baca versi akhbar, gua baca repot polis kawan mangsa tembakan dan gua dah baca penjelasan media Khalid Samad. Sebelum ini gua dah jelaskan disini, ada yang tuduh gua macam2... peduli apa gua dengan tuduhan lu orang semua, kita di anugerahkan akal untuk berfikir dan tidak menjatuhkan hukuman kepada seseorang itu sebelum terbukti bersalah, mahupun membuat sebarang spekulasi tanpa mendapat fakta yang sebenar.

Setakat dengar dari sebelah pihak, lepas tu buat tuduhan
membabi buta.... apa punya sengal, dan tu pulak taksub sokongan simpati membabi buta jugak.... mentaliti melayu felda....
Dalam kes tembak mati seorang pelajar berumur 15 tahun, berdasarkan penjelasan Khalid Samad dan laporan polis kawannya, gua letakkan kesalahan pada budak tersebut dan bukan keluarganya. Jika dia tidak curi keluar rumah dan curi pandu kereta kakaknya perkara ini tidak akan terjadi. Dan dialah punca kejadian yang tidak diingini ini berlaku.

Lumrah budak2 yang sedang membesar. Suka sesuatu yang mencabar tanpa berfikir panjang kesan baik dan buruknya, terutama sekali berada diluar rumah diwaktu tengah malam tanpa pengetahuan ibubapa. Harap redha sajalah.... anggaplah sebagai pengajaran kepada semua ibubapa.

Dan hikmah di sebalik kejadian pula, untuk memaklumkan kepada kita bahawa kebanyakkan Polis di Malaysia ini adalah yang terbangang dalam dunia. Mendedahkan kelemahan dan kecuaian pasukan Polis yang di war-warkan cekap... cisss... cekap kepala bapak diorang. Yang pasti nak kena maki hamun ialah kepada Kumpulan Polis Celaka yang menembak secara membabi buta, kenapa gua kata tembak membabi buta.

Pertama: kerana mereka cukup terlatih untuk mengendalikan senjata api, dan wajib faham SOP sewaktu berhadapan dengan situasi yang dianggap sebagai ancaman dan merbahaya.

Kedua: jika tembakan amaran dan seperti dinyatakan menembak tayar kereta kenapa boleh tersasar kepada pemandu. Pasal tu gua katakan Polis yang menembak mati budak tu adalah manusia keparat yang bodoh lagi bangang.

Ketiga: apabila kawan mangsa keluar dari kereta mengapa harus pula di pelupuh beramai2, sedangkan beliau tidak melawan.

Keempat:  dalam situasi dekat dengan kawan mangsa, apakah kumpulan Polis Babi tersebut tidak dapat membezakan yang di hadapan mereka itu adalah budak atau orang dewasa... bukankah tolol namanya tu.

Kelima: Lu orang cari sendiri kesalahan2 tindakan Polis2 Baghal dan haramjadah celaka tu...

Dalam isu jumpa parang, apa yang boleh gua katakan semuanya hanya rekaan untuk menutup kesalahan tindakan bodoh mereka. Itu memang kerja polis dan mereka memang handal dalam perkara menutup dan mencipta bukti.

Walaupun ada inisiatif dari Ahli Parlimen Khalid Samad dan Kera..jaan Negeri Selangor dengan menyediakan bantuan guaman terhadap keluarga mangsa bagi menuntut keadilan di atas kecuaian pihak Polis. Gua ucapkan syabas atas keprihatinan tersebut tetapi belum mencukupi dari segi desakan politik untuk membersihkan Pasukan Polis yang berlagak macam RAJA ini. Apatah lagi banyak perkara kotor yang umum tahu berkaitan dengan Jabatan Kepolisan ini. Macam celaka.....

Dan masih belum mencukupi juga untuk mengiktiraf dan menilai NYAWA seorang anak melayu di mata masyarakat dan bangsa...!!!! Seolah-olah NYAWA bangsa melayu berada di tangga ketiga dalam kategori bangsa terbesar di Malaysia ini selepas Bangsa Cina dan Bangsa India.

Dimanakah...NGO Melayu...? Di manakah Perkasa...? Mana dia reformis aka penyokong tegar Pakatan Rakyat...? Yang melalak kononnya perjuangkan hak rakyat....? sebelum itu mari kita mengimbau kisah ini;

Kematian Kugan: Perghhhh.... berbondong2 tak kira melayu dan cina, india sudah pasti... mengiringi jenazah ke tanah perkuburan... siap dengan sepanduk dan pelbagai.... macam sial jer... gua tengok sokongan simpati yang diberikan...

Teoh Beng Hock: Berbondong2 bervigil.... cina, india... lantak pi kat diorang... yang melayu pun turut serta bervigil... sampai perkara yang haram pun di halalkan... termasuklah pimpinan parti pun terlibat sama... macam haramjadah gua tengok muka masing2. Tak cukup dengan itu... berkonvoi lagi ke Melaka untuk upacara pengebumian. Lagi celaka... punya perangai melayu2 yang mengaku Islam nih....

Kes Norizan Salleh: Setakat tuntutan nak saman dan blaaaa...blaaaa...bla.... belum tentu bila boleh selesai...

Kes Aminulrashid: Setakat tuntutan dan desakan siasatan yang telus... lepas ni.. sudah pasti akan diambil tindakan saman terhadap Polis dan Kera...jaan Malaysia... lepas tu bla..bla...bla.... tunggu lah sepuluh tahun dua puluh tahun untuk selesai kes... macam gampang jer....

Woiiii.... kepada parti2 politik dalam Pakatan Rakyat, khususnya kepada Menteri Besar Selangor.... kenapa lu orang tak himpunkan semua penyokong parti lu orang untuk berdemo mendesak Polis mengambil tindakan segera dan telus seperti yang lu orang lakukan kepada Kugan dan Teoh Beng Hock....

Lu orang semua lagi satu haramjadah keparat.... apakah nyawa india dan cina lebih mulia dari nyawa seorang anak melayu....? Kalau cina dan india mati... lu orang yang paling kehadapan... kalau anak melayu mati... setakat bergegar dalam media saja... kenapa tak turun ke jalanan dan nyatakan protes lu orang dalam isu ini...

Apa yang gua perhatikan dari penulisan blog2 umno... adakalanya masuk akal juga, iaitu pemimpin2 pakatan rakyat ni lebih memuliakan bangsa/kaum lain dari bangsa/kaum sendiri... jadi boneka cina dan india... memang patut pun diorang cakap macam tu...

Kepada penyokong2 Pakatan Rakyat.... cuba renungkan kembali betul atau tidak..., kalau anak melayu yang mati.... lu orang semua setakat melalak serta komen dalam blog dan media cyber jer.., kalau india dan cina yang mati... lu orang sanggup beli lilin dan bunga ros... untuk turun di jalanan... kononnya untuk menuntut keadilan, agaknya kalau adat diorang minta letakkan spender sorang sehelai pun, lu orang sanggup londehkan.

Cisss... macam cibai... jer..., lu orang dengan umno/ubn.. 2x5 jer.., ada ke... sesiapa yang berani organise VIGIL... untuk Allahyarham Aminur Rahshid...?

Gua tak suruh yang beragama Islam buat perkara tu..., tapi gua cabar Pemimpin DAP dan Pemimpin PKR yang bukan beragama Islam menyatakan tuntutan keadilan buat pihak keluarga Allahyarham bagi melambangkan semangat Pakatan Rakyat.

Mungkin Anwar Brahim atau Khalid Brahim boleh lontarkan idea ni pada Lim Kit Siang Malam.... buktikan bahawa Pakatan Rakyat tidak mengira kaum dalam menegakkan keadilan.... janganlah kerana kematian cina dan india... boleh organise itu ini... bila kena pada kematian melayu... lunyaiii... hancai.... he..he..he... ada berani ka...?  Seolah2 nyawa melayu tiada nilai pada pandangan cina dan india....

Bodoh punya Melayu... macam melukut tepi gantang pula.... (Nyawa Melayu No Value

Dicopy dari: ADUKA TARUNA

4 comments:

TheCaerGraphyArt said...

celaka....
aku ingat ko yg taip..
bkn puas aku mmbce..
bukan main kritik.

rupenye..
aduka teruna..
cm sial la..

Zainal Abidin said...

relex laaa..

hahahaha

TheCaerGraphyArt said...

rilex ape...
dok kritik pembankang...
aku ingt ko dh umno ke..

last...
ending cm kemaih..

MUAZ Nawawi said...

hahahaha....
biasa laa, gua skrg xder fanatik satu2 parti jew...
dua2 gua bidas....
PR ke, BN kew, gua bidas....
lantak laa...

ko dah daftar ngundi bl0m???

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag