Thursday, December 31, 2009

Apa nak dikata???_undercover_

Hari sungguh malang
balik dari hantar barang
di kondo sewa
kerata yg aku pandu
dilanggar dari belakang
pukul 7.00ptg
kat MRR2 Kepong

time tue aku berenti
sebab jem giler...
relex2 tunggu kereta depan
bile nak jalan
tibe-tibe
kedeboom!!!
aku tersentak kedepan
seb baik pakai pakai talipinggan dada

Celaka... hati kecil ku berbisik
nak cakap kuat2
mak aku kat sebelah
aku turun kereta
tangan dah sedia dalam poket
tuk capai pisau yg slalu aku bawak
per2 hal aku hayun pisau dulu

lepas aku turun
aku gi kat driver kereta yg langgar aku
pehal nie??? tanya aku
sory bang, saya dah berenti, kereta belakang yg langgar saya
pastu saya terlajak langgar abang. jawab beliau
kulihat kereta belakang beliau
ade satu satria merah
driver tue pun kuar
aku terkejut
ku fikirkan budak muda
yela, bawak laju2 sampai langgar org
rupa nya pakcik tua...

aku tanya pakcik tue
camner nie pakcik???
die senyap seribu bahasa
aku pun malas layan
aku belah
lagi lame aku tengok muka pakcik tue
aku lagi panas
tak pasal2 aku tikam pakcik tue...

Aku ambik no plat dua2 kerata belakang aku
sekali dgn no fon driver nya
time tue aku tak taw nak call sape...
aku buat bodo je...
aku kuar rokok, aku isap
mak aku tengok
dia paham, aku tgh tension
biasenya aku tak isap rokok dpn mak aku

tibe2 ade org berenti
die tye, xder bengkel mane2 ke???
aku tak faham
aku jawab je...
takder la bang...
camnie, brade tue mula berbicara
saya ade kawan kerja bengkel kreta
die boleh tolong
tolong skali settle insuran...

aku pun cakap
boleh la bang... sbb tibe2 ramai plak nak tawarkan khidmat tarik kreta...
kreta yg eksiden 3 buah je
yg tawarkan bengkel
ade 6-7...
jalan yg asal nyer jem,
tambah jem
lantak laa
janji kereta mak aku lepas

brade tue tepon member die
tunggu pye tunggu dkt kul 8 baru sampai
dekat sejam aku melangak kat tepi MRR2 tue tersebut
lepas die tarik kereta mak aku
kami ke balai polis
brade tue sugget kan
supaya mak aku ngaku die yg drive
konon nye utk memudahkan urusan
sbb kereta atas name mak aku

lepak balai bkn main lame lagi
dekat kul 10 baru settle..
kreta mak aku skrg kat bengkel
ntah bile boleh siap
brade tue kate
kalo bengkel bwt
3minggu siap la
tp syarikat insuran
yg bwt hal...
tiap2 tahun kite kena bayar
ikut mase
tp bile kite perlukan, die bwt lambat
brade tue kate
walau kereta dah siap
kalo insuran tak byr
kereta xleh kuar...
celaka pye insuran...
dah la mahal...

abih sume settle
brade tue anta kiteorg balik
jauh siuuut brade tue kena hantar
dari kepong sampai btg bejuntai
sampai depan umah
aku hulur rm20
nak bang bwt duit minyak,
kate ku sambil hulur 2keping not rm10
tak per2, nie memang service
bengkel kite org...
aku hulur lagi
xper la, ambik je..kate ku.
die menolak lagi..
aku pun terus turun kereta
offer 2kali je...
xlebih...
xnak sudah...

setelah berterima kasih
brade tue blah
sian jugak brader tue
maybe die claim kat bos bengkel die kut...

tp inilah crite hari nie...
ntah ape pye pasal
bala menimpa
maybe aku sembahyang xsempurna kut
ke aku derhaka mak bapak???
ntah la...
setiap kejadian ade hikmahnya....
aku xleh nak kate ape2 lagi...
bende dah jadi...
kereta pun dah dilanggar
xleh kate ape lagi laa...
bye....
salam...

1 comment:

Rezza said...

perghhh.. ganas engko nih tobeq
sampai nak tikam2
huhuh..
xper la..
bukan slalau eksiden..
hahahaha

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag