Saturday, September 5, 2009

Antara Kepala Lembu, Kuil, dan Orang Melayu

video


Assalamualaikum.... Dah usha video kat atas nie??? Kalo blum, berhenti membace n usha dulu video kat atas ni, kalo dah usha baru bleh sambung bace....

Lembu???
Sekarang tengah hangat diperkatakan... Sedangkan ini bukan bulan Zulhijjah, bkn raya korban.... Tp kenapa byk org crita pasal lembu???

Kuil.....
Satu tempat ibadat bg org2 beragama hindu.... Org2 hindu ada hak untuk bebas mengamalkan agama mereka dalam negara ini......

Orang Melayu.....!!!
Aku pelik dengan korang.... Lagi2 Melayu Amno... Konon perjuang bangsa, perjuang agama, tp takder ilmu nak perjuangkan itu sume.. Korang perjuangkan membabi buta...
Kalo betul perjuangkan agama, cube korang bagi dalil yg membenarkan org Islam menghina kepercayaan agama laen????

Lembu pada pandangan orang India berbeza dgn pandangan orang Melayu...
Bagi penganut agama hindu, Lembu adalah binatang yg suci....
Bagi org melayu pulak, ada perumpamaan seperti "Bodoh Mcm Lembu".

Tp kita jgn jd bodoh mcm lembu, tengok beruk2 dlm video kat atas nie...
MB sanggup turun jumpe penduduk utk jelas kan apa yg terjadi.
Kalo zaman khir toyo dulu, mane ade korg rase MB sendiri turun bg penjelasan, ADUN2 Amno pun senyap je...
Taw2 kuil dah dibina....

Lembu2 nie ni patut ada hormat skit pada MB yg telah dipilih rakyat. Jgn melalak-lalak tak bagi Khalid Samad bagi penjelasan. Khalid Samad nak bg penjelasan pun takut. Mmg puak2 Amno nie takut dengan kebenaran ke???

Bila org hindu nak pindahkan kuil diorg, perh....bukan main lagi. Bertindak macam pejuang Melayu tulin, mcm pejuang Islam tulin(konon)..... Tp jahil bab Agama....

Satu aku pelik, mana puak2 lembu nie time masjid2 kat Area Selangor nie kene roboh time zaman Be End???? Takder pun berlagak mcm mujahidin laparkan syahid???? Mana yg laung2 kan pembela Agama???? Sebab apa puak2 lembu nie tak turun coz tak masyuuukkkk laaa.....

ni aku tolong senaraikan surau & masjid kena rampas, sita & roboh masa zaman BN dulu. Apa tindakan geng lembu ni?

Surau Ar Rahmah, Sekyen 8/A, Shah Alam
• Surau di Berembang, Ampang
• Surau Jubli Perak, Hulu Langat
• Surau Al-Ikhwan, Puchong Perdana
• Surau Fatima Al-Zahra, Taman Kosas;
• Masjid Al Hidayah Kelana Jaya,
• Masjid Al Munawwarah Shah Alam,
• Surau Ar Rasyidin Gombak dan
• Masjid Darul Ehsan Subang Jaya

Komen pemecah fikiran :
Aku orang Islam, aku orang Melayu, nape aku perlu crita pasal kuil dan kepala lembu?? Knp aku perlu ckp benda yg tak elok pada orang yg sebangsa ku???
Aku tak setuju org Islam menghina agama lain... Nabi tak ajar kita hina agama laen, nabi melarang...
Tp knp ada sebhgn manusia mengaku pejuang agama tak ikut kata nabi??? dia tak tahu atau tak nak ambik taw??? Org kata, org yg taktaw adalah org jahil. Masih zaman jahiliyah lagi ka zaman nie???
Melayu......???? Aku paling benci org crita pasal perkauman. Melayu kena tolong melayu laaa, jaga hak org melayu la, perkasakan melayu dan mcm2 pasal melayu...(Mcm Good2 je Melayu Ni)
Melayu Layu sebab apa???
Bkn sebab pemimpin2 melayu??? Bkn sebab pemimpin2 melayu yg sebok jaga poket sendiri dan kroni slama puluh2 tahun??? kalo pemimpin2 melayu yg jaga Malaysia nie bagus, tak rasuah, tak diskriminasi parti, aku rase org melayu tak layu mcm skrg....

No comments:

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag