Saturday, March 27, 2010

EARTH HOUR, Agenda Barat Mensucikan Diri _pandaicover_

Semalam, masyarakat Malaysia yg mempunyai kesedaran yg tinggi terhadap pemanasan global dan isu-isu semasa global telah menutupkan lampu2 dirumah-rumah mereka. Ini menyambut baik kempen 60 earth hour iaitu menutupkan lampu selama 1jam bermula 8.30 hingga 9.30mlm... Dikatakan cahaya lampu yg agak mempunyai haba antara penyebab kepada kerosakkan ekosistem dimuka bumi ini. Tapi adakah ada kebenarannya???

Cahaya, Nur, dan Light sgt penting pada kite semua. aku bukan nak crite pasal Cahaya atau pasal earth hour. Korang nak tutup lampu, korang punya suka sbb aku pun tutup lampu gak malam tadi. Tp aku nak cerita pasal penganjur menatang Earth Hour tue... Siapa punya idea tahap batu geliga cincin nie??? Org Malaysia ke??? Org Melayu??? Org kampung aku??? Ish... tak mungkin..... Aku kenal org kampung aku, xkan dieorg bleh terpikir satu idea cukup genius nie... 
Korang caya tak kalo aku ckp idea Earth Hour nie idea barat??? Aku tak caya... Tp itulah... camner nak ckp ntah...

Bermula pada zaman renaissant, pelbagai alatan2 dan ciptaan2 untuk memanaskan bumi telah dicipta. Kite patut terima kasih kepada datuk nenek org eropah sebab cipta benda2 yg datuk nenek kite xleh cipta(camner nak cipta, lu org barat sudah kasi serang ini tanah melayu). Kalo diorg xcipta, mampuih aku
nak ade blog mcm nie.. Aku pun pandai terima kasih gak..Tp walaupun barat byk membantu senangkan hidup aku(ada kereta, komputer, mesin2 dll) tp takkan aku nak sokong barat kut... Ingat aku bodoh apa..

Berbalik cerita penciptaan utk pemanasan. Lepas tue sampai zaman skrg industri eropah berkembang maju dan pemanasan turut meningkat laju. So, sapa yg dulu memajukan pemanasan, confirm la barat. Berapa banyak kilang2 besar org2 eropah yg membantu dlm peningkatkan pemanasan??? Bukan sahaja dieorg bena kilang2 tue kat negara dieorg, die bina plak kat negara2 laen termasuk negara kita. apa kita nak buat, kita kan Pembangunan Diutamakan.

Dan tiba2, bencana alam melanda, mala petaka dibumi semakin kerap akibat pemanasan global, tiba2 dtg plak idea nak selamatkan bumi nie plak. Dah buat, baru nak nyesal. Nyesal ke??? Tipu semua tue..
Datang idea Earth Hour, abis semua penduduk bumi digalakkan tutup lampu, bergelaplah kita(Gelap2 nie ada kelebihan dan ada gak kecelakaan).


Tapi apsal kempen nie menggalakkan hanya individu??? Apsal die tak gesa syarikat2 besar, kilang2 besar turut mengelapkan company mereka??? Kilang2 besar yg ada kat eropah n amarika tue, apsal dia tak shutdown je bekalan electric??? sejam je... Bodoh ke apa tutup supply kilang selama sejam???!!! Breakdown 30minit pun rugi juta2, nie plak nak suruh sejam... Marah sorang tokey Yahudi merangkap Ahli Jawatan Kuasa Tertinggi Freemanson. Korang suruh je biri2 hitam(yahudi menganggap selain dari bangsa yahudi adalah sama taraf dgn biri2 hitam) nie tutup lampu. Nanti kite akan kelihatan seperti hero pada dunia, menyelamatkan bumi nie.

Itulah agenda nya, agenda yahudi, buat masalah pada dunia, pastu selesaikan sendiri. Dan ia akan kelihatan seperti Hero yg menyelamatkan keadaan yg genting, padahal keadaan genting itu mereka yg cipta sendiri...

Ingat, tutuplah lampu2 anda dgn lebih awal supaya ia dapat menjimatkan elektrik dan tak membazir. Membazir itu saudara syaitan, syaitan tue saudara yahudi dan amerika. So, kalau terasa nak ada saudara org amerika, membazir lah selalu....

Jimat Cermat Amalan Mulia, Tp Jgn Sampai Kedekut Bankhil pula....

Sekian, pemecahfikiran....

1 comment:

Anonymous said...

Nice Blog =)

Malaysia's Flag

Malaysia's Flag